Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Λεηλασία χωρίς προηγούμενο


Κυβερνητικό «αμόκ» ιδιοτελούς κακοδιαχείρισης του δημόσιου χρήματος.
Του Γιώργου Κύρτσου
Η διαπίστωση της κυβερνητικής ηγεσίας και των υποστηρικτών της, εντός και εκτός πολιτικής, ότι δεν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα βελτίωσης της οικονομικής και κοινωνικής κατάστασης και πως οι πολιτικές αντοχές της κυβέρνησης Σαμαρά μπορεί να αποδειχτούν περιορισμένες οδηγεί στην επιτάχυνση και στην κλιμάκωση της ιδιοτελούς κακοδιαχείρισης του δημόσιου χρήματος και του δημόσιου συμφέροντος. Στόχος των πολιτικών, που έχουν μπροστά τους ένα εξαιρετικά δύσκολο μέλλον, είναι να ενισχύσουν το κομματικό, ενδεχομένως και το προσωπικό τους ταμείο, προτού αποχωριστούν την εξουσία. Το μαύρο πολιτικό χρήμα εξασφαλίζει ένα άνετο επίπεδο διαβίωσης σε συνθήκες μνημονιακής λιτότητας, αλλά και διευκολύνει, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, την επιστροφή στο πολιτικό προσκήνιο.
Ενοικιαστές φρεγατών

Απόδειξη της διαχειριστικής αποχαλίνωσης της κυβέρνησης συνασπισμού είναι η επίσημη συζήτηση που γίνεται με τη Γαλλία σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο για την... μελλοντική ενοικίαση γαλλικών φρεγατών τύπου FREMM από το χρεοκοπημένο ελληνικό Δημόσιο. Πρόκειται για μια υπόθεση αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ, που στηρίζεται στην προφορική συνεννόηση Σαρκοζί - Κώστα Καραμανλή το 2008 και κινεί, σε αυτή τη φάση, τη βιομηχανία παραγωγής μαύρου πολιτικού χρήματος.
Το ελληνικό Δημόσιο ήδη έχει επιβαρυνθεί με 2,2 δισ. ευρώ για τα γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 που έστειλαν τον Άκη Τσοχατζόπουλο στη φυλακή, ψάχνει εναγωνίως το 1 δισ. ευρώ που κοστίζει η συμφωνία για την προμήθεια άλλων δύο υποβρυχίων τύπου 214 που υπέγραψαν ο Γιώργος Παπανδρέου και ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ετοιμάζεται να δεσμεύσει άλλα 4-5 δισ. ευρώ στην υπόθεση των γαλλικών φρεγατών και των αεροσκαφών αεροναυτικής συνεργασίας.
Όλα αυτά παρουσιάζονται σαν ζητήματα «εθνικής ανάγκης», ενώ πρόκειται για τη συντήρηση των καταδικασμένων πρακτικών ενός απόλυτα διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος. Η γαλλική βιομηχανία εξοπλισμών είναι εξίσου διεφθαρμένη με τη γερμανική. Στη Γερμανία τεκμηριώθηκε σε πολιτικό και δικαστικό επίπεδο η καταβολή μιζών για την εξασφάλιση παραγγελιών από το ελληνικό και το πορτογαλικό Πολεμικό Ναυτικό, ενώ στη Γαλλία βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική έρευνα για τις μίζες που μοιράστηκαν σε πολιτικούς και στρατιωτικούς παράγοντες του Πακιστάν, όταν το τελευταίο προμηθεύτηκε υπερσύγχρονα γαλλικά υποβρύχια για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού του. Πρωταγωνιστής σε αυτή την υπόθεση ήταν ο τότε υπουργός Οικονομικών Νικολά Σαρκοζί, ο ίδιος που ξεκίνησε και στην Ελλάδα τη συζήτηση για την προμήθεια των γαλλικών φρεγατών τύπου FREMM. Οι μηχανισμοί δημιουργίας μαύρου πολιτικού χρήματος λειτουργούν, σε αρκετές περιπτώσεις, από τη στιγμή της εκδήλωσης του ενδιαφέροντος και φτάνουν στη μεγάλη επιβράβευση των εμπλεκομένων με την υπογραφή και κυρίως την εκτέλεση της συμφωνίας. Αυτό εξηγεί γιατί ο κ. Τσοχατζόπουλος ως υπουργός Εθνικής Άμυνας δέχτηκε να προκαταβάλει το ελληνικό Δημόσιο το 2000-2001 το 75%-80% του κόστους της προμήθειας των τεσσάρων γερμανικών υποβρυχίων, τα οποία δεν έχουν ακόμη παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό μας.
Θεσμοθετημένη ατιμωρησία
Το ρίσκο της συμμετοχής στα κυκλώματα του μαύρου πολιτικού χρήματος αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου, όπως αποδεικνύει και η περίπτωση του πρώην δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Παπαγεωργόπουλου. Το σύστημα πάντως φροντίζει, στο μέτρο του δυνατού, τα «παιδιά» του, προσφέροντάς τους κάθε είδους κάλυψη. Ενδεικτική η δυσκολία της ΝΔ να προχωρήσει στη διαγραφή από το κόμμα του κ. Παπαγεωργόπουλου, παρά το γεγονός ότι καταδικάστηκε σε ισόβια για τον πρωταγωνιστικό του ρόλο στη λειτουργία κυκλώματος παραγωγής μαύρου πολιτικού χρήματος στη συμπρωτεύουσα.
Ενώ έρχονται στη δημοσιότητα νέες υποθέσεις ιδιοτελούς κακοδιαχείρισης του δημόσιου χρήματος, η κυβερνητική πλειοψηφία σπεύδει να εξαφανίσει τα ίχνη παλαιότερων υποθέσεων, που κόστισαν δισεκατομμύρια ευρώ στους φορολογούμενους πολίτες. Με νυχτερινή τροπολογία που κατατέθηκε σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος, απαλλάσσονται από τις ευθύνες τους όλοι οι παράγοντες που λεηλάτησαν το δημόσιο ταμείο μέσω της κρατικής Ολυμπιακής.
Στο άρθρο 7 ενός άσχετου σχεδίου νόμου ορίζεται ότι «για τα χρέη των απορροφηθεισών εταιρειών του μετασχηματισμένου ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας και των θυγατρικών αυτών προς το Δημόσιο, ΝΠΔΔ, οργανισμούς του Δημοσίου και ασφαλιστικά ταμεία, ανεξάρτητα από το χρόνο γέννησης ή βεβαίωσης της οφειλής, δεν ασκούνται αστικές διώξεις και δεν επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις κατά των μελών των διοικήσεων των ανωτέρω εταιρειών, κάθε δε εκκρεμής αστική ή διοικητική δίκη ή διαδικασία κατ’ αυτών για τα προαναφερόμενα χρέη καταργείται αυτοδικαίως από την έναρξη ισχύος της προτεινόμενης ρύθμισης».
Σε μια περίοδο κατά την οποία η κυβερνητική πλειοψηφία επιτρέπει την ποινική δίωξη οποιουδήποτε πολίτη οφείλει πάνω από 5.000 ευρώ στην εφορία, απαλλάσσονται των ευθυνών τους όλοι όσοι θησαύρισαν μέσω της κρατικής Ολυμπιακής και της δημιουργίας χρεών ύψους πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ.
Νέες μέθοδοι
Υπό την πίεση των εξελίξεων η κυβέρνηση Σαμαρά καταφεύγει σε νέες μεθόδους λεηλασίας του δημόσιου χρήματος και του δημόσιου συμφέροντος. Ετοιμάζεται να μοιράσει ένα ποσό της τάξης των 400 εκατ. ευρώ στους παραχωρησιούχους των εθνικών οδών, στο όνομα της επανεκκίνησης των μεγάλων έργων. Προωθείται λοιπόν, στο πλαίσιο του νέου αναπτυξιακού νομοσχεδίου, η έννοια του «φιλικού διακανονισμού» των διαφορών μεταξύ των κατασκευαστών και του ελληνικού Δημοσίου. Σε απλά ελληνικά, οι αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες θα μπορούν να δίνουν όσα χρήματα θέλουν σε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, αναγνωρίζοντας με αυτό τον τρόπο την ευθύνη του Δημοσίου για διάφορες καθυστερήσεις ή μη εκπλήρωση συμβατικών υποχρεώσεων, με τα γνωστά επικοινωνιακά και οικονομικά ανταλλάγματα. Μία εξωφρενική πρώτη ρύθμιση έγινε με τις εταιρείες που κατασκευάζουν την εθνική οδό που ενώνει την Κόρινθο με την Πάτρα, η οποία παραμένει, εδώ και χρόνια, ένα επικίνδυνο μονοπάτι. Η κυβέρνηση συνασπισμού αναγνώρισε ότι οι παραχωρησιούχοι ζημιώθηκαν από τη μη έγκαιρη αύξηση των διοδίων και των πλευρικών σταθμών διοδίων στην ουσιαστικά ανύπαρκτη εθνική οδό και δέχτηκε να τους καταβάλει αποζημιώσεις 25 εκατ. ευρώ για το 2011 και άλλα τόσα για το 2012.
Πηγή: CITYPRESS

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου